Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

Osmrtnica novinarstvu

Print Friendly, PDF & Email

Last Updated on: 31st december 2023, 07:45 dop

Peter Jančič, urednik Spletnega časopisa, Foto: Demokracija/Polona Avanzo

Na čakanje je med božičnimi in novoletnimi prazniki novi vrh RTVS poslal odgovornega urednika drugega programa Rajka Geriča in še več kot desetino zaposlenih Panorame, ki politično niso blizu Robertu Golobu, Tanji Fajon in Luki Mesecu. Vladajočim. Ukinili so jih. Hkrati pa honorarno najemajo novinarja in nadzornika Mladine Marcela Štefančiča, ki je znan politični aktivist za Goloba, na ekrane pa vračajo tudi oddaje novinarjev brez izobrazbe. Kot da bi v Kliničnem centru po politični čistki vrha na čakanje poslali zdravnike, honorarno pa popoldan za delo namesto zdravnikov angažirali donedavnega najboljšega ministra vseh časov Danijela Bešič Loredana in nekaj posameznikov, ki sicer nimajo izobrazbe, a radi zdravijo. Bešič Loredan je ob ministrovanju že opravljal dve dodatni službi v zasebnih zdravstvenih zavodih.

Če so na drugem in tretjem programu TVS ukinili novinarstvo, jim mora država znižati financiranje. Tam niso medij.

Odžagali pa so na RTVS še dopisnico iz Velike Britanije. Ki pa ni tiho. Direktorico TVS Ksenijo Horvat sprašuje o plačilih nekdanjemu direktorju TVS Janezu Lombergarju, ki je njen intimni partner še iz časov, ko jo je ta nekoč predlagal za odgovorno urednica in se je pozneje ločila od novinarja Mladine Petra Petrovčiča, ker ju je bivša Lombergarjeva soproga zalotila v postelji na vikendu na Krasu, kar je precej odmevalo tudi v medijih. Da sta Lombergar in Horvatova sodila močno na levo, in v preteklosti skrbela za zgodbe za črnjenje Janeza Janše, denimo z angažiranjem novinarja Mladine in Radia Študent Erika Valenčiča kot nekakšnega dopisnika, pa tudi ni skrivnost. Dopisniki imajo status veleposlanika države. Pomanjkanje izobrazbe “veleposlanika” Valenčiča je nadomestil podpis pod peticijo 571. In dokumentarec, s katerimi je poplačal, da kot novinar dela mimo pravil. Obvladajo propagando, ki je v sramoto novinarstvu.

Pošiljanje Geriča, ki je odgovorni urednik drugega programa z izobrazbo in kompetencami (odgovoren pa tudi za tretjega) na čakanje, je kršitev zakona o RTVS, ki ga je sprejela sedanja vladna koalicija in je bil potrjen na referendumu. Pred koncem mandata lahko odgovornega urednika po tem zakonu odstavi le uprava in še to le, če urednik nima večinske podpore v uredništvu. In ob soglasju sveta RTVS. Te določbe so prekršili v celoti in povsem. Rajka Geriča je na čakanje poslal Rok Smolej, ki ga je nova direktorica televizije Ksenija Horvat pooblastila za programsko področje. Pošiljanje ljudi na čakanje doslej ni veljalo za programsko vsebino.

Niti Horvatova sama pa nima pristojnosti, da odstavi Geriča. Torej tega tudi delegirati ne more na druge. Le predlaga lahko razrešitev odgovornega urednika upravi. In ta mora za odstavljanje pridobiti soglasje zaposlenih in sveta RTVS.

Nič od tega se ni zgodilo.

Trditve iz RTVS, da za Geriča, ki ima izobrazbo in izkušnje, kot odgovornega urednika drugega programa ni več dela in ga zaradi tega pošiljajo na čakanje, ker so torej vsako novinarstvo na drugem in tretjem programu ukinili, so sramota za RTVS. Bilo bi še razumljivo, če bi ta dva programa ugasnili. Po tem odgovorni urednik res ne bi bil več nujen. A za to bi morali spremeniti statut. In zmanjšati financiranje zavoda, ki se ne ukvarja več z novinarstvom in medijsko dejavnostjo. Če tam ni več novinarstva, nam ni treba plačevati.

Komu pa bo kot odgovornemu uredniku mogoče zdaj poslati protest zaradi objave zavajajočih oglasov za Svobodo ali kakšno podjetje, ali protest zaradi nekorektne izbire, kaj in kako se prenaša iz državnega zbora? Kdo bo odgovoren za vsebino programa, kakršenkoli že bo? Nikomur, ker so ukinili urednika? In s tem odločili, da niso več javni medij, čeprav jih plačujemo. Veliko. Sto milijonov letno. Največ med vsemi mediji. Čeprav že doslej niso bili plačanemu ustrezno daleč najbolj gledan ali poslušan medij.

Zakon, ki je objavljen na strani RTVS, možnosti odstavljanja odgovornih urednikov programov določa tako:

Odgovorni uredniki imajo veliko moč, zaradi tega se poskušajo vladajoči Geriča znebiti. A nov vrh RTVS to vodi v resne težave. Njihovo ravnanje bodo presojala sodišča, tam pa jim politična podpora strank Svobode, SD in Levice ne zagotavlja popolne imunitete pred pravno državo in zakoni. Sploh, ker dogajanja ne bo mogoče skriti in stvari izpeljati po tihem in po domače pod mizo. Svobodno.

Vse skupaj pa je bizarno, ker je Gerič oktobra celo že ovadil premiera Goloba, ker je ta politično čiščenje že javno priznal in voditeljici Tanji Starič prostodušno povzel, da ga izvaja v policiji in na RTVS, povrhu pa je Staričevo opomnil, da ona to tudi točno ve, ker sta se k temu skupaj zavezala.

Golob je iz vlade po pogovorih z Zvezdanom Martićem kot božično darilo RTVS poslal tudi pet milijonov evrov za programe narodnosti. Vsi pa vemo, da ta denar ni bil za programe narodnosti med prazniki, ki preprosto ne stanejo toliko in da gre za plačilo, da bi na RTVS dodatno honorarno angažirali novinarja in nadzornika Mladina Marcela Štefančiča in za podobne sladkosti. Ko svoje zaposlene pošiljajo na čakanje. Kot da bi v Kliničnem centru na čakanje poslali kup zaposlenih zdravnikov, da bi iz vlade dobili dodatne milijone za honorarno popoldansko zaposlitev zvezdniškega zasebnika iz Kirurgije Bitenc Daniela Bešič Loredana. Politika Levice Aste Vrečko za zasebne dvoživke. Iz Mladine.

Povrhu pa pol zdravnikov v Kliničnem centru, ki jih niso poslali na čakanje, ker so večina, ne bi imelo ustrezne izobrazbe za opravljanje zdravniškega dela. Da je tak položaj na TVS, je ta teden opozoril Simon Kardum, ko je odstopil iz uprave RTVS. Sodi na levo. Niti slučajno ni blizu Janezu Janši. Je pa res, kar opozarja.

Kardumova opozorila o tem, da na RTVS dela polovica ljudi opravlja brez ustrezne izobrazbe in da je tam nadpovprečno veliko direktorjev in urednikov, plače pa relativno visoke, so ustrezna in pomembna, zamolčal pa je, da je kot del tega trenda sam prišel na RTVS. Do takrat so na RTVS imeli generalnega direktorja, pod njim direktorja televizije in direktorja radia. Pa še celo falango nižjih direktorjev. Generalnega direktorja so vladajoči z reformo nadomestili s štiričlanska upravo. Eden ne zmore. Nujni so štirje. Ostali pa so direktor Radia, direktor Televizije, in cela falanga tistih nižje.

Tako se povečuje število dobro plačanih šefov. Odstop Karduma, ki je na vrh priletel brez resnih izkušenj v medijih, ne bo nič spremenil. Hitro ga bodo nadomestili s še bolj poslušnim, ki ne bo nič premišljal, da je nekaj narobe z vse več politično nastavljenih šefov in z vse manj novinarjev.

Sploh takšnih, ki si zaslužijo naziv novinar. S to osmrtnico novinarstvu, ki jo opazujemo.

--------------------------------------------------------- Spletni časopis je vsakomur dostopen zastonj. V nastajanje vsebin in profesionalno korektnost je vloženo veliko truda. Novinarsko delo stane. Podprite Spletni časopis z donacijo:
Nakazilo donacije je mogoče s kodo (slikaj in plačaj), ki olajša vnašanje podatkov pri rabi telefonov:

------------------------------------------------------- Vsebine Spletnega časopisa je v letu 2019 deloma sofinanciralo ministrstvo za kulturo, ki je prispevalo 8396,78 evrov. Sofinanciranje je bilo dodeljeno tudi za leto 2020, a se mu je Spletni časopis odpovedal, ker je novinar in urednik portala Peter Jančič prevzel vodenje Siola in programa ne bi bilo mogoče izvesti.

Komentarji (0)

Disqus Comments (10)

https-spletnicasopis-eu