Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

Ljubezenska srečanja Goloba s POP TV

Print Friendly, PDF & Email

Last Updated on: 28th januar 2023, 05:11 pop

“Kot pomemben tuji investitor v Sloveniji si skupina PPF prizadeva ohraniti odnose z lokalnimi deležniki.” Tako so iz podjetja, ki ima sedež na Češkem in je lastnik POP TV in Kanala A, za Delo decembra potrdili srečanje Jiříja Šmejca z našim premierom Robertom Golobom. Iz premierovega kabineta pa so pojasnili, da obiska niso prijavili kot lobistični stik KPK, ker pogovor ni bil takšne vsebine. Ni šlo za denar in vpliv na medije, bi lahko sklepali. Podoben pogovor nekaj let prej je prejšnji premier Janez Janša (SDS) prijavil KPK. Že decembra sem opozoril, da se veliki investitorji na področju medijev s šefi vlad ne sestajajo zaradi ljubezni. Skoraj nikoli. Ta teden smo izvedeli, da so bili Čehi uspešni.

Ljubljanska borza je le mesec dni po obisku Šmejca pri Golobu objavila obvestilo, da sta POP TV in Kanal A umaknila tožbo, s katero so od Telekoma zahtevali 58 milijonov evrov. Prejšnji predsednik uprave Telekoma Cveto Sršen jim je namreč znižal leta 2016 za dvanajst krat povišano nadomestilo za predvajanje programov in vložil tudi tožbo za vrnitev 12.346.378 evrov preveč plačanih nadomestil od leta 2017. To je storil z oceno, da je šlo za oškodovanje državnega podjetja. Povišanje leta 2016 je prispevalo, da se je največja komercialna televizija iz območja izgub premaknila v območje dobičkov. Takšne usluge se vrnejo. Proti tožbo so iz POP TV in Kanala A ta teden umaknili, ker je nova Golobova uprava Telekoma spremenila Sršenovo odločitev. V prid čeških lastnikov.

Zanikanje zgodbe, ki je nisi objavil

Kakšne so posledice investicij v medije, smo lahko opazovali tudi ta teden, ko je premier Robert Golob Urošu Slaku na POP TV o nakazilih več milijonov evrov iz GEN-I v Prištino, ki bi jih naj prenašal kosovski veleposlanik na Hrvaškem Martin Berishaj, povedal: “Vse skupaj je čista izmišljotina.” Šef vlade je zanikal nakazila, ki so bila za večino gledalcev POP TV popolna novost. O tem prej iz POP TV niso nič slišali. Ker o tem POP TV ni poročal. In nič raziskoval. Tudi večina drugih novinarjev in medijev ni. To je širila SDS, je Golob kar sam Slaku pojasnil razloge, zakaj se ne poroča in kakšna je uredniška politika medijev. To, kar širi SDS, se cenzurira. Slak je to pravilo nekoliko kršil, ker je zdaj Goloba o teh nakazilih le spraševal. A ker so se obsežno razpisali tudi že večji mediji v sosednjih državah na Balkanu, tega ni bilo več mogoče skriti. Tudi o astronomskih plačah in povsem nezaslišanih nagradah Golobu v državnem podjetju GEN-I POP TV in drugi mediji v preteklosti niso brskali in obveščali svojih gledalcev, bralcev in poslušalcev. Škodilo bi Golobu in načrtom na volitvah levosredinskih strank. Pa čeprav je bilo vse res in se je dobro bralo. A roke, ki te hrani, ne grizeš. Medijev večinoma ne hranijo njihovi bralci, poslušalci ali gledalci.

Nov nadzorni svet Telekoma, ki ga vodi Žiga Debeljak, in uprava, ki jo vodi Boštjan Košak, oba je s hitrimi predčasnimi političnimi menjavami takoj po prevzemu oblasti nastavil Robert Golob, sta poskrbela, da je Telekom spet bolj prijazen in radodaren do POP TV in Kanala A. Na drugi strani interesa investitorjev po dobičku je interes političnih strank, da si zagotovijo medijsko podporo. V primeru POP TV, da jo ohranijo. Odgovorna urednica POP TV, ki je daleč najbolj gledana in s tem vplivna televizija v državi, je Tjaša Slokar Kos, ki je poročena z Dragom Kosom, bratom Marte Kos, ki je lani izstopila iz stranke premiera Roberta Goloba. K temu mediju sodi tudi najbolj bran spletni portal, ki je kot svetovno zgodbo iz tedna v teden v preteklosti propagiral politikolesarske proteste, ki so jih proti prejšnji vladi organizirali z leve. Tudi to nikoli ni zastonj. So pa seveda tudi stvari, o katerih ne slišite veliko, čeprav bi si zaslužile. O umiku tožb POP TV in Kanala A in finančnem ozadju največji mediji, čeprav gre za vodenje države in veliko denarja državnega Telekoma, ne poročajo obsežno. Ne sme se, ker to širi SDS, saj veste. 85 milijonov.

Obramba demokracije: ukiniti opozicijo

Kako razumejo vladanje državi, pa nam je pokazal portal Siol.net, kjer sta Golobova Debeljak in Košak po prevzemu Telekoma zamenjala direktorja in odgovornega urednika in nam po objavi borznega sporočila, da so iz POP TV umaknili tožbe, sporočila, da mora država zdaj dati denar še domačim lastnikom tiska Stojanu Petriču (Delo), Bojanu Petanu (Dnevnik) in Martinu Odlazku (Večer), ki izdajajo levi sredini naklonjene tiskane medije, saj imajo ti velike težave, ker jih skoraj nihče več ne bere in zaradi tega tam že spet odpuščajo novinarje. Za zahtevo, da mora vlada denar ob tiskovni agenciji STA, ki je v državni lasti in ji država zagotavlja večino prihodkov in ob RTV SLO, ki z državno določenim prispevkom dobi sto milijonov letno, financirati še večino drugih medijev, je Siol.net, ki je tudi v lasti državnega Telekoma, uporabil zanimiv argument: pomagajo ohranjati demokracijo. Tako so zahtevo, da mora Golob dati denar za “ohranjanje demokracije”, zapisali kar v naslovu:

Fotografija začetka članka v katerem siol poziva k državnem financiranju tiska

V preteklosti, še v času socializma, so časopisi Delo, Dnevnik in Večer demokracijo ohranjali za edino dovoljeno partijo. Ljudsko demokracijo. Se pa to, da je treba z obsežnim državnim financiranjem ohranjati demokracijo gotovo lepše sliši kot bi se, če bi povedali, da mora koalicija po tujih investitorjih poplačati še domače tajkune, ko se hkrati na vso moč trudi, da bi ukinila vsako financiranje medijev, ki so kakorkoli blizu opoziciji in to tudi s posebno preiskovalno komisije Mojce Pašek Šetinc za nadzor oblasti nad nepokornimi mediji. Pa čeprav gre pri nadležnih nazorsko bolj desnih medijih finančno za čisti drobiž. V primerjavi s POP TV. Voditeljica boja proti opoziciji naklonjenim medijem je nekdanja urednica, ki je odločala, kako so bo poročalo na TVS in o čem ne. Kar širi SDS ne.

Če že ne o Kosovu, pa vsaj o Tini

POP TV in Kanal A sta dodaten denar dobila v času vlade Mira Cerarja leta 2016, ko je nadzorni svet Telekoma Slovenije vodil Borut Jamnik, upravo Rudolf Skobe, na vrhu SDH pa je takrat pristala Lidia Glavina, ki je leta 2017 prevzela tudi vodenje nadzornega sveta Telekoma. Nadomestilo za predvajanje petih programov Proplusa so povišali za dvanajstkrat. Kakšna je razlika, pokaže primerjava, da je na letni ravni nadomestilo leta 2015 znašalo manj kot pol milijona, leta 2018 pa na letni ravni 5,76 milijona evrov. Namesto 6,3 milijona minusa leta 2015 so imeli leta 2018 13,3 milijona evrov presežka. Lastniki na Češkem so bili gotovo navdušeni. Ko so Glavino leta 2019 “sporazumno” odstavili kot šefico SDH, je takratni predsednik nadzornega sveta SDH Igor Kržan, ki je nekaj dni za tem prevzel vodenje uprave SDH, z Glavino podpisal pogodbo, ki ji je zagotavljala plačo enako njegovi in visoko odpravnino. A visoko odpravnino le, če si hitro najde službo drugje. In je. Čez tri mesece. Bilo je julija 2019. V GEN-I Roberta Goloba. In s tem se je poslovila še z vrha nadzornega sveta Telekoma.

Borzno sporočilo, da so Golobovi, tokrat brez Glavine, spet na oblasti na Telekomu, je bilo ta teden takšno:

Če že niso poročali o plačah in nagradah za Roberta Goloba in tudi niso brskali po izgubljeni identiteti Roberta Goloba v Romuniji in o nenavadnih nakazilih iz GEN-I na Balkanu, pa so se na največji komercialni televiziji POP TV izkazali vsaj, ko so objavili, kako so Goloba videli v Ikei in na koncertu v Vatikanu s Tino Gaber, ki je bila donedavno v registru lobistov. Saj veste, to so tisti, s katerimi se Golob ne dobiva zaradi poslov in denarja. Za druge stvari gre. Za ljubezen.

Voditelj Uroš Slak, o katerem imam sicer dobro mnenje, premiera ta teden ni vprašal, za kaj je Gabrova lobirala, ko sta bila skupaj. Medtem se je iz registra lobistov tudi že na hitro izpisala. Vprašal pa je Slak premiera, ali javnost nima pravice vedeti, kdo je partnerka predsednika vlade. Golob mu je odgovoril: “Jaz bom kar zadržal to pravico. Takrat, ko so bom pa sam odločil, da želim kaj deliti z javnostjo, bom se tako sam odločil.”

Ko gre za to, kaj sta intimno morebiti počela s Tino Gaber ali s kom drugim, ima Golob prav. To morda številne zanima, nimajo pa pravice vedeti.

Ko gre pa za medijske lobiste, državni denar za medije ali dogajanje z nagradami in nakazili GEN-I, pa to ni Golobova intima.

In prej ali slej se razve. Tudi intimno.

------------------------------------------------------------------------ Spletni časopis je vsakomur dostopen zastonj. V nastajanje vsebin in profesionalno korektnost je vloženo veliko truda. Novinarsko delo stane. Podprite Spletni časopis z donacijo:
Vsebine Spletnega časopisa je v letu 2019 deloma sofinanciralo ministrstvo za kulturo, ki je prispevalo 8396,78 evrov. Sofinanciranje je bilo dodeljeno tudi za leto 2020, a se mu je Spletni časopis odpovedal, ker je novinar in urednik portala Peter Jančič prevzel vodenje Siola in programa ne bi bilo mogoče izvesti.

Komentarji (1)

Disqus Comments (3)

https-spletnicasopis-eu