Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

Je Šarcu in Cirmanu po poteh Karbe in Dela pomagal Kovačič in ne Möderndorfer?

(Last Updated On: 13/02/2020)

Izjemno je ta teden odmevala zgodba o 1,5 milijonskem financiranju Nove24TV iz Madžarske nekdanjega novinarja Dela in Dnevnika Primoža Cirmana, ki ga je zadnje čase plačeval državni Telekom. Državni Telekom je z lastno televizijo in mediji naredil v zadnjih letih za okoli 80 milijonov evrov luknje. Cirman opisuje, da bi naj iz Madžarske do avgusta 2018 v Slovenijo prišlo štiri milijone evrov, večina bi naj šla naprej v Makedonijo. Za Novo24TV pa bi naj ostalo 1,5 milijone. Zdi se, da razkriva posle, ki so potekali preko NKBM, ki jo je Jani Möderndofer (SMC) preiskoval že v prejšnjem mandatu.

Vsota, o kateri piše Cirman z Vesno Vukovič in Tomažem Modicem, je majhen pljunek tudi v primerjavi z drugimi investicijami v medije pri nas. Avstrijska Styria, ki politično sodi bolj na desno, je s svojim brezplačnikom Žurnal, ko ga je pred šestimi leti “zaprla”, na cesti je ostalo 53 zaposlenih, pridelala več kot 40 milijonov “bilančne izgube”, ki jih je morala pokriti.

Časopisnemu podjetju Delo pa se je vrednost s stotih milijonov, ko je bil v lasti Laškega in na borzi, v desetih letih znižala na manj kot osem milijonov, ko ga je kupil Kolektor Stojana Petriča, ki je član vrha Kučanovega Foruma 21. Izginilo je, čez palec, za kakšnih 90 milijonov vrednosti.

A tudi Petričeva investicija v preostanek zanesljivo ni bila brez političnih in poslovnih kalkulacij.

Ali v ozadju ni bil servis Möderndorfer?

Silovito je zgodba o tej relativno majhni vsoti iz Madžarske, ko gre za sofinanciranje delovanja televizije, kar je drag posel, odmevala v medijih, ker je to po odstopu napovedal premier Marjan Šarec z izjavami o SDS, ki da se nezakonito financira iz tujine.

Nezakonito financiranje stranki očita tudi Cirman.

Hkrati pa piše le o financiranju medijev.

Ki niso stranka. So čisto posebna pravna oseba.

Medijskim podjetjem očita propagandno dejavnost, a ne tisto, ki jo kot tako opredeljuje zakon, ko omejuje dovoljene vložke strank v kampanje.

Medijem Cirman pravzaprav očita politično opredeljenost. A le bolj desnim. Bolj provladnim in državnim, za katere sam dela, nič.

Pravico do opredeljenosti medijem jamči ustava, ko govori o svobodi tiska in govora.

Kar več nismo v totalitarnem sistemu, tega oblast ne sme omejevati. Je pa to počela v totalitarni preteklosti, ko so bili vsi mediji podrejeni eni partiji. Danes znani kot SD.

Ureditev danes je sicer precej čudaška: zaradi ostrih omejitev, ki so jih uzakonile majhne stranke v času vlade Alenke Bratušek, stranka skoraj ne sme plačati dražjega oglasa v časopisu ali na televiziji ali v internetnem mediju.

Lahko pa prek svojih ljudi kupi cele medije. Ali jih obvlada preko vlade. In to tudi počnejo. Vsi.

A tega vam Cirman ne pove. Ker ima druge cilje. Politične.

Kaj točno bi naj bilo nezakonito, tudi Šarec ni povedal.

Ko so mu iz SDS napovedali možnost tožbe, se je Šarec na pol opravičil. Podrobnosti o tem lahko preberete tu: ŠAREC SE JE “OPRAVIČIL” SDS ZA TRDITEV, DA SE NEZAKONITO FINANCIRAJO. 

S servisiranjem Cirmana in drugih medijev s podatki glavne vloge, kot kaže, ni imel Jani Möderndorfer, ki vodi posebno komisijo, ki so jo vladne stranke ustanovila za preiskovanje največje opozicijske stranke in medijev, na katere ima vpliv.

Da “dela” tokrat ni opravil Möderndorfer, kaže pismo, ki ga je Möderndorferju včeraj poslal vodja poslanske skupine SDS Danijel Krivec, ki predlaga naznanitev in pregon suma storitve kaznivega dejanja izdaje tajnih podatkov proti podpredsedniku preiskovalne komisije in poslancu LMŠ Aljažu Kovačiču in strokovnem sodelavcu poslanske skupine LMŠ Klemnu Glihi, ki sta v varnostnem območju DZ 31. januarja 2020 in 3. februarja pregledovala dokumente o nakazilih in transakcijah madžarskih zasebnih podjetij.

Na posnetku je Aljaž Kovačič:

Aljaž Kovačič (LMŠ) Foto: DZ/Matija Sušnik

Krivec je zapisal, da gre za dokumentacijo, ki je bila pridobljena v okviru postopka parlamentarne preiskave in je označena s stopnjo tajnosti, POP TV, Kanal A, Planet TV, Siol.net, 24ur.com in drugi mediji pa so v tem tednu poročali o »domnevno spornem financiranju stranke SDS z Madžarske« in pri tem objavljali podatke o denarju in transakcijah, ki jih na legalen način ne bi mogli pridobiti. V NKBM d.d. so namreč zavrnili zahtevo medijev za vpogled v bančne transakcije, je opozoril.

Krivec trdi:

“Glede na objave podatkov v medijih pa po naši oceni ni mogoč drugačen zaključek kot ta, da so podatki, ki so označeni s stopnjo tajnosti, v medije bili posredovani preko predstavnikov LMŠ.”

Spregledane rdeče številke in neplačani računi SD

Krivec pa je še predsedniku državnega zbora Dejanu Židanu (SD) predlagal sklic seje kolegija, kjer bi spregovorili o ravnanjih predstavnikov LMŠ.

Težave imajo Šarec, Kovačič in tudi novinarji, ki sodelujejo v projektu diskreditiranj SDS, ker so v preteklosti SDS na podobne načine že večkrat očitali nedovoljeno financiranje iz tujine.

Ker so je že nekajkrat pokazalo, da so lagali in divje pretiravali, je zdaj prepričljivost manjša.

Kot sem že opozoril, se je to najbolj pokazalo v aferi Patria. Ustavni sodnik Rok Čeferin je pisanje časopisa Delo in novinarja Dejana Karbe, ki zadnje čase dela kot predstavnik za stike z javnostjo politikov iz SD Dejana Židana, opisal tako:

“Novinar je v svojem članku zapisal (1) žaljivo in (2) neresnično obtožbo na račun politične stranke, pri čemer se je, in to je v obravnavanem primeru bistveno, (3) zavedal, da ta obtožba ni resnična.”

Več o sodbi ustavnega sodišča in tem ravnanju medija, lahko preberete tukaj: Ustavno sodišče o poročanju o financiranju SDS

Nenavadno napihovanje domnevnih finančnih nepravilnost SDS je skoraj stalnica slovenskih medijev, ki pa ob tem praviloma zamolčijo enake ali celo bistveno večje nepravilnosti strank bolj na levi.

To kaže na točno tisto propagandno dejavnost, ki jo Cirman očita Novi24TV.

Podrobneje je primer nenavadno pristranskega poročanja opisan tukaj:

Še bolj nenavadno je, da mediji, ko pišejo o financiranju medijskih podjetij, ki niso politična stranka, redko omenijo milijonske rdeče bilančne številke stranke SD Dejana Židana, ki sploh ne plačuje računov za že davne kampanje.

Kar je nekoliko huje. In gre za stranko in ne, denimo, kak medij pod njenim političnim vplivom.

Več o teh “dogodivščinah” in finančni sliki vseh strank, lahko preberete tukaj: ŽIDANOVA SD V LETO 2019 S KAR 1.116.292 EVROV MINUSA IN ŠE NEPLAČANIMI RAČUNI DAVNIH KAMPANJ

Ogroženi menda največji mediji

Nenavadno so se včeraj na posledice usklajenega kritičnega poročanja provladnih medijev o milijonu in pol evrov za majhen medij, na katerega ima vpliv opozicijska SDS, odzvali v Društvu novinarjev, v upravnem odboru Društva novinarjev sedi tudi eden glavnih akterjev zgodbe Primož Cirman, ki govori o “anonimnih napadih” na novinarje največjih medijev.

To pomeni, se zdi, da nimajo niti enega imena in priimka. In da se delajo velike žrtve in hudo uboge, ko delajo propagando za šefa vlade v odstopu Marjana Šarca.

Odziv objavljam v celoti:

“V Društvu novinarjev Slovenije (DNS) najostreje obsojamo intenzivne napade na posamezne novinarje in medije, ki poročajo o financiranju slovenskih medijskih podjetij v madžarski lasti (NovaTV24.si, Nova Obzorja …). Ocenjujemo, da so načini diskreditacije in intenzivnost napadov prešli v fazo, ko že predstavljajo nevarnost za novinarje, medije in demokratičnost družbe. Fotomontaže okrvavljenih slik, druga vizualna orodja, žaljivi članki, ki gredo na izključno osebno raven, in druge metode so po naši oceni namenjene ščuvanju skupin ljudi proti novinarjem in medijem, končni cilj pa je preprečiti objavljanje zgodb, ki so neprijetne za lastnike, politične zaveznike in podpornike slovenskih medijskih podjetij v madžarski lasti. Novinarji nas v zadnjih dneh obveščajo o verbalnih napadih neznancev na ulici, veliki količini SMS sporočil na osebne številke z neznanih številk z žaljivo vsebino, prikritih in manj prikritih grožnjah na družbenih medijih, kar je po našem mnenju posledica hujskanja k nasilju in spodbujanju sovraštva v omenjenih medijih. Vse to niso osamljeni primeri, ampak del kampanje, ki ima svoje ideološko in materialno ozadje. Polovica vseh objav na portalih v madžarski lasti je namenjena ustvarjanju klime sovraštva do novinarjev, z osebnimi diskreditacijami, manipulacijami in dezinformacijami, ki nimajo osnove v dejstvih. Vsa ta dogajanja so skrajno nevarna za svobodo izražanja in osebno varnost novinarjev. Novinarje in medije pozivamo, da napade prijavljajo policiji in Društvu novinarjev Slovenije (DNS), ki bo o tem obvestilo tudi evropske novinarske organizacije in druge institucije.”

Digiprove sealCopyright secured by Digiprove © 2020 Peter Jančič Spletni časopis je vsakomur dostopen zastonj. V nastajanje vsebin in profesionalno korektnost je vloženo veliko truda. Novinarsko delo stane. Podprite Spletni časopis z donacijo:
Vsebine Spletnega časopisa v letu 2019 deloma sofinancira ministrstvo za kulturo, ki je prispevalo 8396,78 evrov.
image_pdfimage_print
(Visited 2.682 times, 1 visits today)

Komentarji (0)

Disqus Comments (5)

https-spletnicasopis-eu