Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

Po Ninamedia, ki je izginila iz TVS, LMŠ nekaj manj pred SDS

(Last Updated On: 08/02/2020)

Ninamedia, ki je od poletja spet v lasti Nikole Damjanića, je znova namerila, da je LMŠ Marjana Šarca pred SDS Janeza Janše, le da zdaj prednost ni več tako odločna kot je bila prejšnje mesece. Po meritvah, ki jih objavljajo drugi mediji, sta SDS in LMŠ izenačeni ali pa je SDS celo spredaj. Prava novost pa je bila, da rezultatov tokrat v nedeljo ni objavila javna TV.

Nenavaden molk iz TVS

Zdi se, da je javni zavod RTV Slovenija prekinil sodelovanje. A včeraj o tem ni bilo mogoče dobiti uradnih pojasnil. Jih še čakam. So pa v ponedeljek zvečer v poročilih povzeli rezultate raziskave, ki sta jih objavila Večer in Dnevnik. Damjanić je bil v preteklosti član programskega sveta RTVS na predlog Pozitivne Slovenije (PS) Zorana Jankovića. Svetniki s svojimi podjetji po zakonu ne smejo sklepati poslov z javno RTV. A Damjanićevo podjetje je posel dobilo. Največji financer Ninamedie pa je po podatkih Erarja tudi zadnje čase mestna občina Ljubljana, ki jo vodi Janković s povezanimi podjetji. V Jankovičevi PS je bil nekoč tudi Marjan Šarec, ki je danes predsednik LMŠ in ki mu visoke deleže ves čas kaže Ninamedia.

Rezultati Ninamedie zadnje leto precej odstopajo od drugih prav pri LMŠ. Mediana za POPTV je novembra pokazala celo prednost SDS pred LMŠ, decembra pa precej izenačen položaj. Deleži za večje stranke, prikazani so le za volivce, ki so se opredelili za stranke (zaradi tega so odstotki višji kot v izvirnih objavah, omogoča pa to tudi primerjave med raziskavami in z volitvami) so zadnjega pol leta takšni:

Rezultate agencije Ninamedia povzemam po časopisih Večer in Dnevnik, ki sta v preteklosti rezultate te agencije objavljala skupaj s TVS in spletnim portalom javne RTV MMC. Na TVS jih tokrat v nedeljo več ni bilo.

Pri Ninamedii sem, ker se je lani sredi leta Damjanić nenadoma vrnil v lastništvo te agencije, v Spletnem časopisu opozoril na dileme o pristranskosti agencije. Damjanić je bil, ko je TVS začela objavljati rezultate agencije, ki jo je vodil in je bila v njegovi lasti, član programskega sveta RTVS na predlog PS Zorana Jankovića. Svetniki s svojimi podjetji po zakonu ne smejo sklepati poslov z javno RTV.  

V programskem svetu RTVS imajo stranke pet zastopnikov.

Ko je sklenjen “prepovedan” posel

Da je Damjanić politično precej povezan z levo sredino, pa se je pokazalo že pred izvolitvijo, bil je tudi že predstavnik levosredinske vlade v nadzornem svetu RTVS, vlado je zastopal tudi kot nadzornik državne STA.

TVS je rezultate Ninamedie začela objavljati julija 2015, Damjanić, ki je bil član programskega sveta od 2014 do 2017, pa se je, tako se zdi, iz lastništva le formalno umaknil in skril. Formalno je bilo zaradi umika iz lastništva videti pravno “vse čisto”.

Sklenitev posla so mi lani iz TVS pojasnili tako:

“RTV Slovenija poslovno ni sodelovala z Ninamedia, d.o.o. med 19. 12. 2013 in 13. 7. 2015, ko je bil Nikola Damjanić zakoniti zastopnik Ninamedie in hkrati tudi član Programskega sveta RTV Slovenija. Televizija Slovenija je poleti 2015, natančneje 15. julija 2015, Ninamedia, d.o.o. plačala fakturo v višini 793 evrov. Ninamedia, d.o.o. je bila izbrana na podlagi treh ponudb kot najcenejši izvajalec javnomnenjske raziskave Vox populi.”

Damjanić je bil programski svetnik tudi po datumu, ko je Ninamedia prejela plačilo, le iz lastništva in vodenja Ninamedie se je umaknil. Zdi se, da zaradi tega, da bi se izognili klavzuli, ki prepoveduje takšno poslovanje in da bi preprečil nerodni videz politične pristranskosti.

Pogodbo je javni zavod RTVS sklenil v času generalnega direktorja Marka Fillija. Šlo je za odločitev majhne vrednosti, ki je bila v pristojnosti direktorice televizije. To je bila takrat Ljerka Bizilj, pod katero je sodilo uredništvo informativnega programa, ki ga je vodila Jadranka Rebernik. Po neuradnih podatkih je z idejo o sodelovanju z Damjanićem takrat prišla Mojca Pašek Šetinc.

Bolj podroben pregled, kako se razlikujo rezultati zadnjih dveh raziskav Mediane in Ninamedie so takšni:

Digiprove sealCopyright secured by Digiprove © 2020 Peter Jančič Spletni časopis je vsakomur dostopen zastonj. V nastajanje vsebin in profesionalno korektnost je vloženo veliko truda. Novinarsko delo stane. Podprite Spletni časopis z donacijo:
Vsebine Spletnega časopisa v letu 2019 deloma sofinancira ministrstvo za kulturo, ki je prispevalo 8396,78 evrov.
image_pdfimage_print
(Visited 2.263 times, 1 visits today)

Komentarji (0)

Disqus Comments (3)

https-spletnicasopis-eu