Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

Radio Slovenija v kampanji proti oglaševanju na opozicijski Novi24TV

(Last Updated On: 02/10/2018)

Opoldne je Radio Slovenija, ki ga kot direktor vodi Miha Lampreht, pripravil oddajo Vroči mikrofon, s katero se je javni radio, ki ga financiramo vsi državljani, pridružil kampanji provladnega aktivista Domna Saviča, da bi državna podjetja ne oglaševala v opozicijskih medijih: na Novi24TV in Demokraciji. Propagandna ost je bila nekoliko zakrita z naslovom “Oglasi v slabi družbo” in s tem, da so povabili tri strokovnjake in tudi podjetje Telekom, kjer Savič že dalj časa neuspešno poskuša doseči spremembo oglaševalske politike. Iz Telekoma so udeležbo zavrnili. Predstavnika napadenega konkurenčnega medija na oglaševalskem trgu Nova24TV iz javne RTV v studio niso povabili na enak način.

Za strokovnostjo zakrita propaganda

Direktor radia Miha Lampreht in generalni direktor televizije Igor Kadunc

Da se je javni radio pridružil kampanji, ki poteka že dalj časa, je bilo jasno razvidno iz napovedi in vsebine. Napoved je bila takšna: “Kaj preostane odgovornemu in etičnemu oglaševalcu, ko ugotovi, da so njegovi oglasi na spletnih straneh umeščeni v slabo družbo, ob nedostojne, nesprejemljive, nestrpne, žaljive ali sovražne vsebine? O tem bodo govorili strokovnjaki za medije, oglaševanje in tržno komuniciranje: Milena Fornazarič, Tanja Kamin in Marko Milosavljevič. Domen Savič, Državljan D, bo povedal, zakaj podjetja v najbolj spornih primerih poziva k umiku oglasov.”

Za razumevanje je pomemben zadnji del, Savič vodi kampanje, da podjetja, ki so v državni lasti in kjer direktorje posredno nastavlja politika, ne bi oglaševali v medijih, ki so naklonjeni opoziciji. Savič ni nepristranski strokovnjak, je znan politični aktivist vladnih strank, ki drugim očita žaljivost in sovražni govor, a sam ravna enako. Zaslovel je, denimo,  po zmerjanju drugače mislečih sodržavljanov v referendumskih kampanjah s klerotalibani in širjenjem strahu pred ponovno uvedbo verouka v osnovne šole, prepovedjo splava… Vladajoča koalicija ga je v prejšnjem mandatu izvolila v programski svet RTV, a je odstopil, ko mu lani ni uspelo doseči odstavitve direktorice televizije Ljerke Bizilj, ker so na televiziji ravnali novinarsko pravilno in hrvaškemu pevcu Marku Perkoviću – Thompsonu omogočili, da je v intervjuju odgovoril na hudo obtožbo, da je fašist in ustaš. Odstopil je, ker direktorica ni bila odstavljena zaradi profesionalnega povsem pravilnega ravnanja novinarja.

Ko gre za medije so opozicijske stranke v državi v podrejenem položaju, kar pod vprašaj postavlja poštenost izvedbe volitev. Vladajoča koalicija ima velik vpliv na javno RTV in tiskovno agencijo, posredno pa imajo preko levici naklonjenih lastnikov vladne stranke vpliv na vse večje tiskane medije. Ker je država največji lastnik podjetij, imajo vladne stranke vpliv tudi na delitev oglasnega kolača in to tudi brez Domna Saviča in Radia Slovenija. Na javni RTV vladajoči imenujejo programski in nadzorni svet, ki izbereta ves poslovni in uredniški vrh. Oddaja javnega medija, ki je pod vplivom oblasti, katere namen je pozivati državna podjetja, naj prenehajo oglaševati v redkih medijih, ki so naklonjeni opoziciji, je zloraba za izboljšanje lastnega položaja na oglasnem trgu in za zmanjšanje odprtosti in širine medijskega prostora. Celo za vračanje v prejšnje čase, kjer je ena stranka nadzorovala vse medije.

. Današnjo oddajo je Savič sam včeraj napovedal tako:

Zakaj v studio niso povabili obtoženih?

Ocene, da posamezni mediji objavljajo žaljive in sovražne vsebine in je zato pri njih treba prepovedati oglaševanje, so primer hude obtožbe. Novinar mora pri objavljanju informacij, ki vsebujejo hude obtožbe, pridobiti odziv tistih, ki jih te informacije zadevajo, praviloma v istem prispevku, sicer pa takoj, ko je mogoče. Predstavnika Nove24TV voditeljica Tatjana Pirc ni povabila v studio. Je pa predstavnika Telekoma. To je podjetje, ki je eno v vrsti, kjer Savič poskuša doseči ustavitev oglaševanj. A so iz Telekoma vabilo, ki je bilo oblika pritiska, kako naj ravnajo, zavrnili. Ko sem dogajanje preverjal na Novi24TV, mi je direktor Boris Tomašič povedal, da je voditeljico opozoril, da bi se spodobilo, da bi povabila njih, a je Pirčeva odgovorila, da tudi Domna Saviča ni povabila, da bo pa kratko predstavila njegov odziv. Kar je tudi storila.

Pazite: Domen Savič v oddaji ni bil obtožen neetičnega ali celo nezakonitega ravnanja in nobenega razloga – razen tega, da mu Radio Slovenija dela reklamo – ni bilo, da bi ga vabili ali predstavljali njegove akcije proti opozicijskim medijem. Pri Novi24TV pa je bil tehten razlog za vabilo v studio: da bi bile predstavljene vse plati, če so jih že obtožili.

Oprostite, preveč nenavadnosti, ki kažejo, da gre za propagandno akcijo in ne novinarstvo.

Kaj menite o dogajanju, lahko odgovorite v anketi (dovoljena sta dva odgovora):

Javni radio se je pridružil kampanji proti oglaševanju državnih podjetij na Novi24TV? Kako to ocenjujete?

View Results

Loading ... Loading ...
Digiprove sealCopyright secured by Digiprove © 2018 Peter Jančič
image_pdfimage_print
(Visited 1.606 times, 1 visits today)
12 komentarjev

Zapiši svoje mnenje, kritiko ali pohvalo.