Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

Priprave na volitve: Odpustili novinarja Vatovca

(Last Updated On: 29/03/2017)

Odpoved je v začetku tega tedna dobil novinar Slovenskih novic Jadran Vatovec. Gre za eno od odpovedi v podjetju Delo, ki so že odločitev novega lastnika FMR iz Idrije. FMR sodi v sistem Kolektor. Glavni nadzornik FMR je Stojan Petrič.

Petrič je član programskega sveta Foruma 21, ki ga vodi Milan Kučan. Politično torej sodi na levico. Časopisa Delo in Slovenske novice zadnje leto kadrovsko in vsebinsko preureja za politične in poslovne potrebe pred parlamentarnimi in lokalnimi volitvami prihodnje leto.

Slivnikova krepitev v desno

Delo in Slovenske novice imata monopolni položaj na trgu dnevnikov. Prodata več kot 40 odstotkov naklade vseh dnevnikov. V času pred volitvami sta lahko pomembno sredstvo propagande v spopadu za oblast.

Foto: Peter Jančič

Ko sem pred dobrim desetletjem kot odgovorni urednik prevzemal vodenje uredništva Dela, je bilo med finančniki slišati, da je med okoli dvesto novinarji v časopisih Delo in Slovenske novice vendarle eden nazorsko bolj desni novinar: Jadran Vatovec.

Zbadali so me, da bom drugi.

Točno to ni bilo. Finančniki ne vedo veliko o novinarjih. Takrat je tedanji direktor Danilo Slivnik v podjetje že vključil revijo Mag. Novinarji, ki so bili tam zaposleni, so nazorsko večinoma sodili na desno. Vatovec pa je nepredvidljiv: vedno je bil bolj prosti strelec.

Je pa bilo med uglednimi novinarji Dela nekaj peres, ki na levici niso bila priljubljena. Še posebej ne tisti, ki so opozarjali na grehe oblasti, torej partije, po drugi svetovni vojni in pozneje.

Denimo danes že upokojena odlična novinarka Alenka Puhar, ki je v slovenščino prevedla znamenit roman 1984 Georga Orwela. Pomembno vlogo pa je imela  tudi v času slovenske pomladi kot borka za človekove pravice.

A Puharjeva se je upokojila, novinarji Maga pa so, ko so jim na Magu odstavili urednika Silvestra Šurlo, dali odpovedi in ustanovili revijo Reporter.

Ostal je Vatovec, ki je na Novicah že od leta 1993 in sodi med najbolj izkušene novinarje, ki pišejo o državni politiki. Časopis Slovenske novice obstaja vsega dve leti več.

Za letenje koristni obe krili

V preteklosti, ko so vpliv na vodenje časopisov s takrat dvakrat ali trikrat višjo naklado imeli širše razgledani politiki (običajno z leve) od poznejših podjetnikov, so v velikih časopisih skrbeli, da je bilo zaposlenih vsaj nekaj novinarjev, ki so imel stike in so bili blizu tudi političnemu polu, ki ne vlada. Predvsem pa, da so bili uredniki in novinarji izkušeni in so imeli za delo tudi znanja.

Veljalo je pravilo, da je za ohranjanje bralcev to koristno, povsem strankarski in enostransko informirani dnevniki se po svetu namreč slabo prodajajo. Ptič z enim krilom ne leti.

A časov širine – ki je veliko nikoli ni bilo – je, kot kaže, konec.

Cilj političnih odpuščanj novinarjev je bil v preteklosti običajno doseči, da se posamezne zgodbe in ljudje v časopisu ne bi več pojavljali. Ena zadnjih zgodb, ki jo je pisal Vatovec pred odpovedjo, je bila o krivici, ki se je zgodila nekdanjemu članu poslanske skupine SD Andreju Magajni. Več o tem najdete na povezavi: https://spletnicasopis.eu/2017/03/22/kako-unicili-magajno/

Druga zgodba, ki so jo veliki tiskani mediji po odpovedi Vatovcu ta teden večinoma zamolčali, čeprav so prej obširno poročali o kriminalistični preiskavi v prostorih stranke SDS in v DZ, pa je bila odločitev ustavnega sodišča, ki je zadržalo veljavnost odredbe sodnice o preiskave prostorov predsednika komisije za nadzor proračuna Andreja Širclja (SDS).

Odredba je omogočila zelo široko zaplenjanje elektronske in druge dokumentacije pomembnega opozicijskega poslanca. Več lahko preberete na povezavi, ki se odpre tudi, če kliknete sliko poslanca Šircla. Kot kaže zgodovina je takšna zaplenjena dokumentacija pozneje pogosto uporabljena kot sredstvo politične propagande pred volitvami v medijih.

Podjetje FMR in podjetje Delo ne trdita, da bi Vatovca odpuščali zaradi političnih razlogov in bosta to najbrž celo zanikala.

Razlaga bo kvečjemu, da so starejši novinarji dragi in da si ga, zaradi upadanja naklad in prihodkov, ne morejo privoščiti. Raje bodo zaposlili cenejše novinarje z malo delovnih izkušenj.

Kdo ima finančne težave?

A ta razlaga ni zelo prepričljiva: po uradnih podatkih družba FMR in Kolektor nimata nobenih finančnih težav. Obratno. Po zadnjih objavljenih bilancah in poslovnih poročilih imata velikanske presežke.  S tem se tudi javno hvalijo. Na Slovenskih novicah je zaposlenih krepko manj novinarjev kot na Dnevniku ali Večeru, ki imata pol nižje naklade. Zato je težko verjeti, da gre pri odpuščanju Vatovca za finančne razloge.

Položaj pa je Kolektorju uprava Dela olajšala že pred prevzemom, ko so pripravili in deloma že izpeljali obsežna odpuščanja, ki so se zgodila lani in predlani, ko je bilo odpuščenih tudi več izstopajočih avtorjev in izkušenih urednikov, denimo, Marko Pečauer.

FMR, ki ga je vodil Andrej Kren, je podjetje Delo, ki ga je pred tem finančno opustošil Boško Šrot, kupilo za dobrih sedem milijonov evrov. Ob predsedniku uprave Krenu je bila ob nakupu v upravi FMR še Nataša Luša, ki je po prevzemu postala prokuristka Dela in je podpisnica odpovedi.

Spletni časopis je vsakomur dostopen zastonj. V nastajanje vsebin in profesionalno korektnost je vloženo veliko truda. Novinarsko delo stane. Podprite Spletni časopis z donacijo:
image_pdfimage_print
(Visited 593 times, 1 visits today)

Komentarji (7)

Disqus Comments (7)

https-spletnicasopis-eu