Molk MMC o evropski kandidatki SD, ki je tihotapila migrante

Vsi največji mediji v državi poročajo, da je policija konec julija ujela skupino migrantov, ki sta jim pri nezakonitem prečkanju meje pomagala Lidija Mavretič, ki je leta 2004 kandidirala za evropsko poslanko SD (takrat še ZLSD) in njen soprog Marko Hranilovič.

Kdo je ustavil zgodbo na MMC?

No, med večjimi mediji je izjema, ki odmevni zgodbi, ki politično nikakor ni nepomembno, ni posvetila niti vrstice na svojem spletnem portalu. Izjema je javna RTV Slovenija. Razlog za molk nikakor ne more biti, ker spletni portal javne RTV migrantskega dogajanja ne spremlja. Ko so drugi poročali o nekdanji kandidatki SD, ki domnevno tihotapi migrante, so na portalu javne televizije v četrtek objavili obsežno zgodbo o odgovorih policije na vprašanja, ki jih o ustanavljanju vaških straž postavila provladna Alternativna akademija. Ta članek lahko preberete tukaj.

Ali je za nenavadno izbiro, saj je bilo poročanje o prijeti nekdanji kandidatki SD, ki je tihotapila migrante, med najbolj branimi in komentiranimi članki v drugih medijih, politični pritisk, ni jasno. Ni pa mogoče tega izključiti. Za pojasnilo o razlogih, da so zgodbo spregledali in niso poskrbeli za vsestransko obveščanje javnosti, sem prosil varuhinjo Ilinko Todorovsko. Odgovore še čakam.

Vpliva politike ni mogoče povsem izključiti. Programski svet RTV Slovenija vodi Ciril Baškovič, ki tam zastopa SD, koalicijske stranke pa so si v organih upravljanja zagotovile ustavno večino. Kdo ima oblast je tako jasno, da jim najbrž ni treba nič reči, pa uredniki že storijo, kar morajo.

SD: Ni članica stranke!

Na portalu javne RTV o Mavretičevi sicer lahko najdemo številne zgodbe iz preteklosti, bila je pač vinska kraljica, za SD pa je kandidirala kot članica podmladka.

Spregled zgodbe je bil hudo nenavaden. Dan prej jo je udarno odprla POPTV, ki je očitno bolje obveščena. Zmogli pa so o tem poročati skoraj vsi drugi: Delo, Dnevnik in Večer, Reporter, Nova24TV… To se mediji, ki niso državno financirani od vseh državljanov.

A tudi v medijih, ki so v državni lasti, denimo na Siolu, jim je uspelo. Zgodba je odmevala celo mednarodno.

Mavretičeva je za SD za evropsko poslanko kandidirala leta 2004, ko je bil v EU parlament z zadnjega mesta liste presenetljivo izvoljen takratni šef DZ in stranke Borut Pahor, ki je danes predsednik republike. Mavretičeva je bila na četrtem mestu liste, zbrala je 762 glasov in s tem prehitela poznejšega finančnega ministra Franca Križaniča s 715 glasovi, a daleč zaostala za Pahorjem, ki je zbral 61.722 prednostnih glasov.

Iz SD so se na dogajanje danes odzvali tako:

Ta odziv, skupaj s sporočila šefa stranke Dejana Židana, da nekdanje kandidatke ne pozna, je sprožil nekaj dodatnih začudenih odzivov na spletnih omrežjih. Denimo, tega:

Javna RTV je v petek ob 16.44 le objavili zgodbo. To je slabo uro po tem, ko so dobili moje vprašanje, zakaj te zgodbe ne objavijo. Še naprej ostaja nenavadno, zakaj so potrebovali ves dan. Tako so le objavili:

V poročilih zvečer pa so bili glavna stvar spet odgovori iz vlade na vprašanja alternativne akademije o vaških stražah, o čemer je javni televiziji uspelo dobiti celo izjavo Darka Štrajna, ki to akademijo, ki se je v času vladanja LDS imenovala liberalna, vodi.